BERITA Mamat terjerit-jerit di hospital terdiam disergah abang polis

[Video] Mamat terjerit-jerit di hospital terdiam disergah abang polis

-

  • Perbuatan lelaki yang cedera itu terus menjerit menyebabkan polis terpaksa campur tangan untuk menenangkan keadaan di hospital tersebut.
  • Mamat terjerit-jerit di hospital terdiam disergah abang polis… nak panjang kes atau pendek – “Malu la sikit tu bukan isteri, baru awek tahu tak!”

SEORANG lelaki dilihat terpekik-pekik ke arah seorang lagi lelaki lain di dalam sebuah hospital tanpa menghiraukan keadaan sekeliling.

Dalam video berdurasi dua minit 16 saat itu, lelaki tersebut berteriak dan menuntut ganti rugi daripada pemandu yang didakwa melanggar motosikal yang dinaiki bersama teman wanitanya.

Lelaki tersebut dilihat mengalami luka kecil di tangan, manakala teman wanitanya pula duduk di atas kerusi roda menyusul di belakangnya.

Bagaimanapun tindakan pemandu tersebut yang berulang kali memohon maaf kepada lelaki terbabit tidak diendahkan.

“Bayar ganti rugi… bayar sekarang. Sakit tahu tak,” katanya.

Perbuatan lelaki yang cedera itu terus menjerit menyebabkan polis terpaksa campur tangan untuk menenangkan keadaan di hospital tersebut.

“Saya minta maaf,” kata pemandu yang dipercayai melanggar mangsa sebelum beredar meninggalkan lelaki itu.

Berang dengan tindakan pemandu itu, lelaki tersebut terus menjerit tanpa menghiraukan teguran awal anggota polis berkenaan.

“Weh sini kau… Aku tak peduli. Aku sakit ni kau boleh cakap macam ni,” kata lelaki itu.

Bagaimanapun sifat degil lelaki itu akhirnya memakan diri.

“Bang saya polis. Awak biadab dekat sini. Awak kurang ajar sangat dah kenapa?

Padan muka. Tunjuk samseng sangat. Memekak kat hospital tak ada adab langsung. Orang macam ni garikan jer. Terbaik abang polis.
SUZANA.

“Sekarang ni kes kemalangan siapa salah siapa tidak itu belakang kira… yang penting survive. Faham?,” tegas anggota polis itu.

Namun lelaki itu dilihat seolah-olah masih tidak berpuas hati dengan insiden menimpanya sehingga memaksa polis tersebut mengeluarkan baton dan gari.

“Nak panjang ke nak pendek? Nak panjang kes atau nak pendek kes? Malu sikit tu bukan isteri, baru awek tahu tak,” kata anggota polis tersebut.

Lelaki berkenaan akhirnya meminta maaf kepada anggota polis tersebut tetapi segalanya sudah terlambat.

“Pendek (kes)… OK minta maaf, minta maaf. Saya minta maaf,” katanya.

Di akhir video itu, lelaki berkenaan dilihat dibawa tiga anggota polis masuk ke dalam sebuah pondok polis di hospital tersebut.

Tindakan melampau lelaki tersebut turut dikecam netizen.

Rata-rata menyokong tindakan diambil polis terhadap lelaki itu.

“Tadi tunjuk hero depan girlfriend lepas tu minta ampun. Sabar sikit je bang. Respect orang sekeliling. Jangan jerit, jerit nanti sendiri malu,” kata Kapalterbang Kertas.

“Kadang sesetengah orang mempunyai perangai macam ni. Rasanya tak perlu nak jerit jerit sampai keluar anak tekak. Malu orang tengok. Benda boleh cakap elok-elok dengan nada suara yang rendah. Orang lagi respect. Perbuatan anda menzahirkan anda jenis orang yang bagaimana,” kata Carlos Rayyan.

“Padan muka. Tunjuk samseng sangat. Memekak kat hospital tak ada adab langsung. Orang macam ni garikan jer. Terbaik abang polis,” kata Suzana.

Berita terkini

38 lagi warga STIAS disahkan positif COVID-19

SEREMBAN -- Sekolah Tinggi Islam As Sofa (STIAS) Senawang hari ini mengesahkan 38 lagi warganya membabitkan tiga kakitangan dan...

PKPB di Selangor mungkin disambung jika kes terus naik, kata Hisham

Kementerian Kesihatan mungkin mencadangkan perintah kawalan pergerakan bersyarat di Selangor dilanjutkan, jika kes Covid-19 di negeri itu terus meningkat,...

Ingkar kuarantin balik Sabah, polis panggil MB Selangor

Polis akan memanggil Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari ke Bukit Aman dalam tempoh terdekat, bagi memberi keterangan...

Covid-19: Lapan kluster baharu dikesan, jumlah keseluruhan 96

Kementerian Kesihatan (KKM) mengesan lapan lagi kluster baharu, menjadikan kluster aktif Covid-19 di negara ini kini berjumlah 96. Ketua Pengarah...

Jumpa mayat reput di belakang kuil

Taiping: Mayat reput ditemui penduduk di kawasan semak belakang kuil di Taman Zenith, di sini, semalam. Ketua Polis Daerah Taiping,...

‘Raja’ Macau Scam Goh Leong Yeong lolos panjat pagar SPRM diburu polis

Bukit Aman sedang memburu dalang utama atau ‘Raja’ Macau Scam yang melarikan diri dengan memanjat pintu pagar belakang ibu...

Popular

Anggota Narkotik Ditempatkan Di Semua SJR Bendung Aktiviti Dadah

Anggota Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Polis Diraja Malaysia (JSJN)...

“Bantuan Satu Budaya ” UMNO Sabah Kecewa Kenyataan Shafie Apdal

Alasan keras yang dilemparkan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri...